Wednesday, January 6, 2010

REZEKI ALLAH...

alhamdulillah....
syukur kt ALLAH sbb akhirnya ALLAH dah kabulkan doa aku utk dpt gaji cepat..huhu
ari isnin lepas aku dpt gaji..tp mlm bru tau..tu pn liza yg cek..
aku x bajet langsung dpt dlm secepat ni..
aku ingtkan dlm 24-25hb..
bese mcm org keje gov dapat gaji..
mlm tu prasaan aku tersangat gembira..aku tepon mak..
aku dpt dgr suara kegembiraan mak aku..tu yg aku nk sgt dgr slame ni..
then..smlm aku dh anta duit kt mak aku..akak yg pertama n akak yg kedua..
ati aku rase lg tenang lps anta duit kt diorg..sbb mmg dh lame niat aku nk bg
kt diorg..lgpn ayah aku sakit..so slalu g klinik..mmg byk nk guna duit..
aku x kisah langsung bg duit kt diorg..
slame ni aku la anak yg paling byk skali guna duit mak ayah aku..
adik bradik lain x pn sbb diorg lps spm terus keje..then terus bleh bg duit kt
mak ayah..huhu~
aku ni..dr form 1 dh duk asrama..MRSM plak tu..
sekolah tu mmg guna byk duit.buku teks kene beli sendiri.
xde skim pinjaman mcm skolah lain..
dpt biasiswa dr MARA pn cukup buat byr yuran bulanan je..
bayangkan la brape buah buku yg aku kene beli dari aku form 1 smpai form 5..
tu bru buku teks..x cmpur buku rujukan n bla bla bla lg..hmmm~
dh penuh 1 almari buku2 kt umah aku tu..tu pn dh byk aku bg kt jiran2 n sepupu..
then lps form 5..masuk matrik plak..
dpt biasiswa seribu 1 sem..tp tu pn x cukup..sbb mkn kne tggung sendiri..
beli buku2 lg..blanje lain2 lg..hmmm~duit mmg mcm air..cepat je mengalir..
lps matrik..masuk UM pulak..yg ni lg la guna duit byk..dh la UM antara u yg mahal yuran..kalo u lain..dlm 7-8ratus je..UM 1500..huhu~
eeee..aku benci la kalo ingt pasal duit ni..benci2!!!!
aku xnk nyusahkan mak ayah aku..tp aku terpksa..
so skang...aku nk bls blk budi mak ayah aku..
aku nk buat baik ngn diorg..ape yg diorg nk..seme aku bg..
aku nk buat mcm mak aku buat aku dulu..seme aku mtk..seme mak aku bg...
~~TERIMA KASIH MAK AYAH~~

No comments:

Post a Comment